Veelgestelde vragen

Hier vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen over onder andere het varen, onze arrangementen en de voorwaarden bij Bootjes en Broodjes.

Sloepen

Q: Hoe betaal ik de borg bij het huren van een sloep?

De betaling van de borg bij het huren van een sloep kan gedaan worden middels PIN of contant. Bij betaling van de borg met creditcard brengen wij 10 euro transactiekosten in rekening. Voor het terugpinnen hebt u uw (bank)pas nodig, dit kan niet met bijvoorbeeld uw telefoon.

Q: Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?

Onze annuleringsvoorwaarden kunt u hier vinden.

Q: Mag er een hond mee op een sloep?

Het is toegestaan een hond mee te nemen op een sloep, zorg er wel voor dat u zelf een kleedje meeneemt waar de hond op kan zitten. Dit is in verband met het moeilijk verwijderen van de haren uit onze kussens.

Q: Hebben jullie reddingsvesten voor kinderen te leen?

Wij hebben hier meerdere maten reddingsvesten voor kinderen liggen die kosteloos geleend kunnen worden om te dragen op onze boten.

Groepsvaart / rondvaart / specials

Q: Wat gebeurt er als het regent?

Al onze rondvaart- en groepsvaartboten kunnen bij slecht weer worden overdekt door middel van een innovatief panoramisch dak. Ook kunnen de boten bij koud weer worden verwarmd. De tocht kan dus in principe altijd doorgaan. Een uitzondering bij storm of ijsvorming op de grachten. Dan wordt de tocht verplaatst of geannuleerd.

Q: Hoeveel tijd van te voren moet ik het definitieve aantal personen doorgeven met betrekking tot de catering?

U kunt tot 72 uur voor vertrek het definitieve aantal personen wijzigen. Dit is bindend voor de uiteindelijke factuur/betaling.

Q: Hoe kan ik betalen?

U kunt bij ons op de dag van varen betalen met PIN, creditcard of contant geld in ons kantoor op de Blauwpoortsbrug. Wanneer u met een groepsvaart elders dan onze vaste vertrekplek opstapt en weer afstapt dan heeft de schipper, indien afgesproken, een mobiel PIN apparaat bij zich om de betaling mee te voldoen.

Q: Kunnen wij ook op factuur betalen?

Factureren is alleen, in overleg, mogelijk voor bedrijven en organisaties. Facturatie gebeurt uitsluitend onder onze voorwaarden en condities, vraag hier gerust naar.

Q: Mag er een hond mee op de rondvaart?

Er kunnen in principe per rondvaart maximaal 2 honden mee aan boord. U houdt uw hond tussen uw knieën. Let op: wanneer er iemand aan boord bang of allergisch is voor honden dan kan het zijn dat de tickets verplaatst moeten worden naar een ander vertrek tijdstip.

Q: Kunnen we ook met 13 personen op een 12 persoonsboot?

Helaas is dat niet mogelijk. Er geldt een wettelijke bepaling op straffe van hoge boetes als wij dit maximum overtreden. Ook baby’s worden gerekend als personen.

Q: Is er een geluidsinstallatie aan boord van de boten?

Nee. Het is niet toegestaan op de boot versterkte muziek af te spelen. Zie ook het regelement van de gemeente Leiden.

Q: Mag je eigen eten en drinken mee aan boord nemen?

Ja, Het is toegestaan om een eigen hapje en drankje mee aan boord te nemen op de rondvaart, groepsvaart of special-vaart. Het afval dient naderhand door u zelf te worden opgeruimd en meegenomen.

Q: Wat als ik slecht ter been ben?

Om de boot op te komen moet u eerst een trapje af van ongeveer 10 treden. Vervolgens moet u een klein opstapje over om de boot in te komen. Aan u dus de vraag om in te schatten of u hier toe in staat bent.

Q: Is er aan boord van de rondvaart ook een audioguide in vreemde talen?

Nee, al onze schippers kunnen u van alles over de stad vertellen in het Nederlands en Engels. Daarnaast hebben we meelees-boekjes, welke inbegrepen zijn (per tweetal 1 boekje) bij een rondvaart, in o.a. Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans, Italiaans, Japans en Russisch. Dit is ook een leuk souvenir wat u mee naar huis mag nemen.

Q: Kan mijn buggy/rolstoel mee aan boord?

Buggies en rolstoelen stallen wij veilig voor u in onze berging die niet toegankelijk is voor onbevoegden.

Q: Kunnen wij bij versieringen aanbrengen op de boten?

De boot is op drukke dagen voor en na u weer verhuurd. Versieringen en andere decoraties zijn toegestaan mits niet geplakt en snel afneembaar zonder sporen achter te laten. De decoraties dienen binnen de door u gehuurde tijd aangebracht en opgeruimd te worden.

Q: Kunnen wij ook een Special op een eigen gekozen tijdstip doen?

Alle Specials, dit is een uitgebreide rondvaart, die wij aanbieden kunnen ook voor een eigen gezelschap op uw gewenste tijdstip worden geboekt. Kijk bij onze groepsvaarten voor het aanbod.

Q: Ik heb van het hotel een voucher voor een rondvaart gekregen. Wat moet ik nu doen?

U kunt het voucher omwisselen voor een rondvaartkaartje op tijdstip. Dat kan bij ons aan de balie. Heeft u een voucher met inwisselbare vouchercode, zoals onderstaande foto, dan kunt u zelf online uw vaartje op tijdstip boeken. U krijgt uw e-ticket na boeking direct toegestuurd naar uw mailadres.

Hotel Voucher

Contact